Opschaling paramedische zorg

Vanaf 2 juni 2020 zal Logopedie Rotterdam Centrum beperkt de deuren openen. Dit geldt alleen voor de locatie op de Van Oldenbarneveltplaats. Onze nevenvestigingen op de Willibrord, Babylon en het Landje blijven gesloten.

Wij bepalen in overleg met jou of een face-to-face behandeling noodzakelijk is of dat de therapie via online behandeling zal worden voortgezet.

Bij nieuwe aanmeldingen wordt gestart met een intakegesprek via een online contactmoment (telefonisch of videobellen), hierna wordt bepaald welk vervolg aan de therapie wordt gegeven.

Bij een face-to-face-afspraak op de praktijk, hanteren wij de volgende regel: ‘Als het voor jouw zorg noodzakelijk is en het ook veilig en verantwoord kan, dan plannen we een behandeling in de praktijk’. Maar als jij, of iemand in jouw gezin, symptomen van COVID-19 virus (zie RIVM) heeft, dan zullen wij bijvoorbeeld beeldbellen of stellen we de behandeling even uit.

Hygiëneregels:

• Bij griep of andere luchtwegklachten kom je niet, maar meld je je af

• Kom op tijd, maar zeker niet te vroeg

• Begeleiding van één volwassene bij de therapie van een kind

• Schud geen handen

• Was je handen voor de afspraak in de behandelkamer

• Neem je eigen behandelmateriaal mee

• Desinfecteer je handen aan het einde van de therapie

• Hoest en nies in je elleboog of papieren zakdoek

• Houd 1,5 meter afstand van andere patiënten

• Was je handen bij thuiskomst met water en zeep

Als het nodig is, maakt de logopedist gebruik van persoonlijke beschermingsmiddelen. In de praktijk houdt iedereen 1,5 meter afstand van elkaar.

Samen doen we er alles aan om verspreiding van het COVID-19 virus te voorkomen: jouw logopedist vertelt je welke logopedische zorg mogelijk is. We vertrouwen erop dat je begrip hebt voor de maatregelen.

Vragen?  Neem contact met ons op.