Logopedie Rotterdam Centrum heeft enkele maatregelen in werking gesteld om verspreiding van het Coronavirus te beperken. Alle therapeuten houden de voorschriften van het RIVM aan.

Logopedie Rotterdam Centrum bepaalt of een face-to-face behandeling noodzakelijk is of dat de therapie via online behandeling zal worden gegeven.

Wij hanteren de volgende regel: ‘Als het voor jouw zorg echt noodzakelijk is en het ook veilig en verantwoord kan, dan plannen we een behandeling in de praktijk’. Maar als jij, of iemand in jouw gezin, symptomen van COVID-19 virus (zie RIVM) heeft, dan zullen wij bijvoorbeeld beeldbellen of stellen we de behandeling even uit.

Per 26 juni 2021 is het dragen van een mondkapje niet langer verplicht, tenzij de afstand tussen personen in de praktijk minder dan 1,5 meter is. Dan is het uitgangspunt dat iedereen van 13 jaar en ouder die de praktijk bezoekt wel verplicht een mondkapje draagt.

Tijdens de behandeling van jonge kinderen is 1 ouder toegestaan. Die ouder houdt 1,5 meter afstand tot de logopedist.

Hygiëneregels:

• Bij griep of andere luchtwegklachten kom je niet, maar meld je je af

• Houd 1,5 meter afstand van andere patiënten en de therapeut

• Draag een mondkapje als je 13 jaar bent of ouder wanneer er geen 1,5 meter afstand gehouden kan worden, denk aan passeren in de gang of trappenhuis en lift.

• Kom op tijd, maar zeker niet te vroeg

• Begeleiding van één volwassene bij de therapie van een kind

• Schud geen handen

• Was je handen voor de afspraak in de behandelkamer

• Neem je eigen behandelmateriaal mee

• Hoest en nies in je elleboog

• Desinfecteer je handen aan het einde van de therapie

• Was je handen bij thuiskomst met water en zeep

Samen doen we er alles aan om verspreiding van het COVID-19 virus te voorkomen.

Vragen?  Neem contact met ons op.