Logopedie Rotterdam Centrum heeft enkele maatregelen in werking gesteld om verspreiding van het Coronavirus te beperken. Alle therapeuten houden de voorschriften van het RIVM aan.

Logopedie Rotterdam Centrum bepaalt of een face-to-face behandeling noodzakelijk is of dat de therapie via online behandeling zal worden gegeven.

Wij hanteren de volgende regel: ‘Als het voor jouw zorg echt noodzakelijk is en het ook veilig en verantwoord kan, dan plannen we een behandeling in de praktijk’. Maar als jij, of iemand in jouw gezin, symptomen van COVID-19 virus (zie RIVM) heeft, dan zullen wij bijvoorbeeld beeldbellen of stellen we de behandeling even uit.

Per 1 december 2020 geldt landelijk een algemene mondkapjesplicht in openbare, publieke ruimtes. Ook in de praktijk is het dragen van een mondkapje verplicht. Dit is opgenomen in een ministeriële regeling waarbij enkele aanvullende mondkapjesverplichtingen zijn verwerkt in de tijdelijke regeling maatregelen covid-19 (COVID-19 wet).

Uitgangspunt is dat iedereen van 13 jaar en ouder die de praktijk bezoekt verplicht een mondkapje draagt. Gedurende de therapie mag het mondkapje bij de cliënt en logopedist af, waarbij het van belang is dat de 1,5 meter afstand tussen cliënt en logopedist in acht wordt genomen. Tijdens de behandeling van jonge kinderen is 1 ouder toegestaan. Die ouder draagt gedurende de therapie een mondkapje en houdt 1,5 meter afstand tot de logopedist.

Hygiëneregels:

• Bij griep of andere luchtwegklachten kom je niet, maar meld je je af

• Houd 1,5 meter afstand van andere patiënten en de therapeut

• Draag een mondkapje als je 13 jaar bent of ouder

• Kom op tijd, maar zeker niet te vroeg

• Begeleiding van één volwassene bij de therapie van een kind

• Schud geen handen

• Was je handen voor de afspraak in de behandelkamer

• Neem je eigen behandelmateriaal mee

• Hoest en nies in je elleboog

• Desinfecteer je handen aan het einde van de therapie

• Was je handen bij thuiskomst met water en zeep

Samen doen we er alles aan om verspreiding van het COVID-19 virus te voorkomen.

Vragen?  Neem contact met ons op.